כיצד תדע מה ללמוד? 3 שיטות שיעזרו לך בבחירה

כל ילד זוכר את הרגע שבו הגננת פנתה אליו במהלך המפגש ושאלה אותו מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול. התגובות של ילדים בתרחיש זה מתחלקות ל – 2: אלה שיורים בביטחון את המקצוע שאותו הם רוצים ללמוד ואחרים שבוהים בקיר ולא יודעים מה לענות.

אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם נמנים מהסוג השני של הילדים, אלה שצריכים לקבל הכוונה, כדי למצוא את הכיוון שלהם בחיים. עכשיו אתם יכולים להיות רגועים, כי אנחנו כאן כדי לעזור לכם. קראו את השורות הבאות ותגלו מהן 3 השיטות שיעזרו לכם בבחירה.

 

שיטה מספר 1 – תנצלו כל הזדמנות אפשרית, כדי לשמוע במה אחרים עובדים

תיכנסו כבר עכשיו למוד של התעניינות בלימודים, כי בחירה בשיטה זו תצריך מכם פנייה אל אנשים שאתם פוגשים בכל מיני סיטואציות. הכוונה למשל, בעת ישיבה על הבר, במפגשים עם חברים של חברים או בארוחות משפחתיות. תנצלו את השיחות האקראיות ותבקשו מכל אחד לספר לכם בכמה מילים על התחום שבו הוא עוסק. כך תוכלו לקבל מגוון הצעות לתחומי לימודים ולבדוק אם יש תחום מסוים שמדליק בכם ניצוץ.

שיטה מספר 1 – תנצלו כל הזדמנות אפשרית, כדי לשמוע במה אחרים עובדים

שיטה מספר 2 – תפנו ליועץ לימודים מוסמך

הדרך הטובה ביותר לדעתנו היא באמצעות פנייה אל יועץ לימודים שיעזור לכם לבדוק מהו תחום הלימודים המתאים לכם באופן אישי. אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים על איש מקצוע זה, כדאי שתדעו שהוא מבצע מבחני עומק שמציגים בפניו את התחומים שאתם הכי טובים בהם, כך שלא תצטרכו להתאמץ בכלל.

 

החשיבות בפנייה ליועץ לימודים מוסמך

רגע לפני שנפרט אודות השיטה ה – 3, עליכם לדעת שיש חשיבות גבוהה בבחירה של יועץ לימודים מוסמך. בירור שערכנו בנושא העלה שישנם לא מעט אנשים שמציגים את עצמם כיועצים, אך אלה לא למדו את התחום כלל. אם אתם רוצים לקבל תשובה מקצועית ומפורטת, עליכם לבקש תעודת הסמכה ולחפש חוות דעת שנכתבו אודות היועץ ברחבי הרשת.

החשיבות בפנייה ליועץ לימודים מוסמך

שיטה מספר 3: תכינו רשימה של תחומי העניין שלכם

השיטה הזו מתאימה למי שרוצים לגלות את הייעוד שלהם באופן עצמאי (נציין כבר עכשיו שמדובר בדרך ארוכה שלא מבטיחה תוצאות מדויקות). כדי ליישם אותה, צריך להכין את הפריטים הבאים:

  • דף נייר
  • עט
  • 2 מרקרים

לאחר הכנת הפריטים, יש לכתוב טור של מספרים מ – 1 עד 5. ליד כל מספר צריך לכתוב את תחומי העניין שלכם בסדר עולה ,כך תוכלו להסתכל על "עצמכם" במבט מאקרו ולנסות לגלות את הייעוד שלכם.

 

לסיום

בחירה של תחום לימודים מעולם לא הייתה קלה כל כך. עכשיו, כשאתם מזדהים עם אמרה זו, נותר לכם רק להפעיל את האינטואיציה ולשים את האצבע על השיטה שנראית לכם כטובה ביותר. נאחל כעת שתבחרו נכון ושתירשמו ללימודים בקרוב.

כיצד תדע מה ללמוד 3 שיטות שיעזרו לך בבחירה

אולי תאהבו גם את:

טלפון כשר
מה הופך טלפון לכשר?

רבים מבני החברה החרדית רואים בעיסוק הטכנולוגי שלא לצרכי עבודה, פעילות הנושאת בחובה סיכון רב לפגיעה בערכים, חשיפה לתכנים הנוגדים את ההלכה היהודית וחשש להתמכרות.

קרא עוד »
מסכי מגע נקיים
איך מנקים מסכי טאצ'

כולנו משתמשים במסך טאצ' בכל יום בחיינו ולעיתים קרובות אף ביותר ממסך אחד בעל תכונה זאת. מסך זה מתאפיין בכך שאנחנו נוגעים בו כל היום,

קרא עוד »