האם שרת וירטואלי יעיל לאחסון אתרים?

כל אתר ברשת האינטרנט זקוק לשרת שיאחסן אותו. אחסון בשרת מתבצע למעשה באמצעות מחשב מרוחק ששומר עליו את כל המידע של האתר על שלל הקבצים שמרכיבים אותו. ישנם פרמטרים רבים שיקבעו את איכותו של האחסון שיינתן לאתר שלכם. בכתבה לפניכם ננסה להסביר בקצרה על שרת וירטואלי מול שרת ייעודי, מהו שרת וירטואלי? והאם שווה להשתמש בשרת שכזה? 

מהו שרת וירטואלי?

ישנם שני סוגים של שרתים – שרת וירטואלי ושרת ייעודי. שרת ייעודי הוא בעצם מחשב מרוחק שמשמש רק למטרת אחסון האתר שלכם. שרת וירטואלי הוא שרת שמאחסן עליו מספר רב של אתרים, ומשתמש בתוכנה ייעודית בכדי להפריד בין האתרים השונים שמאוחסנים עליו. לכל אחד מסוגי שרתים אלה יש את היתרונות ואת החסרונות שלו.

שרת וירטואלי

היתרונות והחסרונות של שרת ייעודי

שרת ייעודי מתאפיין בדרך כלל במתן שירות איכותי לבעלי האתרים שמאחסנים בו המידע שלהם. לשרת ייעודי יש את היתרון של גמישות ניהולית, מהירות תעבורה גבוהה יחסית, שירות אבטחה ברמה גבוהה יחסית, התקנת רכיבים ייחודיים על השרת ועוד יתרונות בסגנון הזה. החיסרון העקרי של סוג שרת זה הוא עלותו ועלויות הניהול הגבוהות שלו.

 

היתרונות והחסרונות של שרת וירטואלי

אחסון אתרים בשרת וירטואלי טומן בחובו יתרונות וחסרונות שונים. היתרון הגדול והמשמעותי באחסון של אתרים בשרת וירטואלי טמון במחיר התפעול הנמוך שלו ובצריכת האנרגיה הנמוכה שלו. עלות נמוכה זאת מאפשרת לבעלי אתרים להפעיל מערכים מסובכים ומורכבים שלא היה להם את האפשרות להפעיל במידה והיו משתמשים בשרת ייעודי לשם כך.

החיסרון הגדול של אחסון אתר על גב של שרת שכזה הוא בכך שהאתר שלכם עלול להיות חשוף יחסית לאתרים אחרים שמאוחסנים על אותו השרת.

 

האם שווה לאחסן את האתר שלי על שרת וירטואלי?

כאמור, אחד היתרונות הגדולות של אחסון על שרת וירטואלי הוא העלות הנמוכה של שירות זה. עובדה זאת גורמת לכך שבעלי אתרים לא גדולים במיוחד, או כאלה שאין להם יכולות כלכליות גבוהות מאוד, יכולים להפעיל מערך של אתרים מרובים בעלי מיקומים שונים. כלומר, אם יש לכם אתר ואתם מתלבטים על האחסון שלו, שווה לבדוק את האופציה של שרת וירטואלי.

 

איך לבחור נכון את השרת שלכם

לפני שאתם בוחרים את השרת שיאחסן את האתר שלכם, כדאי להתייחס לכל הפרמטרים שצוינו לעיל. בנוסף לכך, כדאי לעשות השוואת מחירים בין החברות השונות שמציעות שירותי אחסון.

 

שרת וירטואלי – סיכום

לצורך אחסון של אתרים על רשת האינטרנט קיימים שני סוגים של שרתים – שרת ייעודי ושרת וירטואלי. ההבדל בין השרתים אלה טמון בכך שהשרת הייעודי הוא יקר יותר אך מספק בהתאם שירות ברמה גבוהה יותר ועם גמישות מלאה יותר. לעומתו השרת הווירטואלי מוגבל יותר בעבודתו אבל מחירו נמוך בהרבה.

שרת וירטואלי

אולי תאהבו גם את: