שירות לקוחות נחשב לפן חיוני בכל עסק. שכן, זה יכול להוביל לגדילה וצמיחה של העסק במצב טוב או להתרסקות מוחלטת בעקבות מתן שירות לקוחות לקוי. מדריך זה עולה לאתר, כדי לרכז את 4 הטיפים שיאפשרו לכם לספק את שירות הלקוחות הטוב ביותר. הישארו כאן ותגלו מה עליכם לעשות? ממה עדיף להימנע? ואיך תוכלו לשמר את הלקוחות לאורך זמן?
טיפ ראשון: תספקו שירות בפלטפורמות שונות
מי שחוו לאחרונה שירות לקוחות טוב, יוכלו להעיד שזה בא לידי ביטוי מפלטפורמות שונות. שכן, בעלי עסקים שיודעים דבר או שניים על שירות לקוחות, יהיו זמינים עבור הלקוחות שלהם בכל מיני דרכים, לדוגמא:
- מייל
- טלפון
- SMS
- וואצאפ
בפסקה זו נתמקד בעיקר בוואצאפ שהפכה להיות אפליקציה נוחה לשירות לקוחות. היות וזו נגישה עבור מרבית הלקוחות (אפילו אלה שנמצאים מחוץ לגבולות הארץ).
טיפ שני: תשתמשו במערכת חכמה לניהול לקוחות
שירות לקוחות במגוון פלטפורמות הוא נחוץ, אך אינו מספיק בפני עצמו. שכן, יש צורך בשימוש במערכת נוספת שתשפר באופן פלאי את מערך השירות. לא נלאה בפרטים ונציין שסביר להניח ששמעתם בעבר על מערכות CRM למוקדי שירות ומכירות. שכן, זו המערכת שמאפשרת לבצע פעולות חיוניות שנוגעות להתנהלות מול לקוחות, לדוגמא:
- תיעוד של כל פנייה
- מעקב אחר היסטוריית השיחות ו\או הרכישות
- מעקב אחר הצעות מחיר שניתנו ללקוח בעבר
- הוצאת חשבוניות ועוד
טיפ שלישי: תעבירו הדרכות מקצועיות לעובדים
הטמעה של מערכות חדשות, שינוי בתנאי הרכישה ותמחור ששונה בעקבות עליית מחירים הם רק חלק משורה ארוכה של שינויים שעתידים להתרחש בעסק שלכם. זו ההזדמנות לגלות שעליכם לדאוג להדרכות מקצועיות שיועברו לכלל העובדים בבית העסק, כדי שאלה יהיו מעודכנים בכל המתרחש סביבם. נדגיש שהיכרות עם הפרטים המלאים תוך ריענון הנהלים, עתיד להובילו למסירת מידע עדכני. כך שבעצם, ניתן יהיה לספק שירות לקוחות מקצועי עבור כל הלקוחות.
טיפ רביעי: תדאגו לימי כיף ופינוקים בחברה
הגיע הזמן לפנק את העובדים שלכם ולארגן עבורם ימי כיף. שכן, אלה משפרים את המורל באופן ניכר ומאפשרים להם לשבור את השגרה. מחקרים רבים שנערכו בנושא גילו שיוזמות אלה מונעות שחיקה בקרב העובדים ומגבירות באופן ניכר את הנאמנות שלהם לחברה. שכן, הם מרגישים שהמעסיק שלהם רואה אותם ודואג לרווחתם. היתרונות הללו מובילים בסופו של דבר למתן שירות לקוחות אדיב ונעים, במטרה לשמור על תדמיתה של החברה.
מילים אחרונות לסיום
עסקים שמספקים שירות לקוחות, צריכים ליישם את 4 הטיפים שהוצגו לעיל בהרחבה. נזכיר שמדובר במתן שירות לקוחות בפלטפורמות שונות, שימוש במערכות חכמות לניהול הלקוחות, העברת הדרכות מקצועיות וארגון ימי כיף לעובדי החברה. שכן, אלה יאפשר ללקוחות ליהנות משירות קשוב, סבלני ומקצועי.