תחום המקרקעין בישראל

בישראל קיים חוק המגדיר בצורה מדויקת את ההגדרה של תחום המקרקעין בישראל. חוק המקרקעין, התשכ"ט-1969 קובע כי מקרקעין נמצאים על קרקע (כלומר על מה שבנוי על הקרקע או כל מה שנטוע על הקרקע, בין אם מדובר על דבר קבוע או זמני). הבעלות של אדם על מקרקעין מביאה לו את הזכות לבצע כל עסקה או כל דבר העולה בראשו על מקרקעין אשר ברשותו באופן חוקי כמובן. אנשים רבים לא יודעים זאת אך הבעלות על מקרקעין כוללת בתוכה גם את הדברים המצויים מתחת לפני השטח ולא רק את הדברים הנמצאים מעל לפני השטח. עו"ד מקרקעין הוא הכתובת עבורכם לכל בעיה או דילמה שעולה בראשכם הקשורה לתחום של מקרקעין. כך שברגע שאתם נמצאים במחלוקת הקשורה לתחום של מקרקעין עליכם לפנות לאיש מקצוע על מנת שיספק לכם את הניסיון והידע הנדרש.

עסקאות על מקרקעין בישראל

ברוב המקרים העברת בעלות על מקרקעין בישראל מתבצעת על ידי מכירת השטח לאדם או לגוף מסוים. בנוסף ישנה אפשרות להעביר את הזכות לשימוש במקרקעין, כל זאת מבלי להעביר את הבעלות על השטח או על המקרקעין עצמו.

בישראל קיימת את עסקת המכירה שאותה כולנו מכירים, במסגרת העסקה מגיע אדם שמעוניין לרכוש מקרקעין מסוים ומציע סכום כסף. בעל המקרקעין רשאי להסכים או לדחות את ההצעה. אך במקרה כזה מוטב תמיד להתייעץ עם עו"ד מקרקעין על מנת שיסביר לכם בדיוק את היתרונות ואת החסרונות של כל עסקה.

אפשרות נוספת לעסקאות על מקרקעין בישראל היא השכרת מקרקעין. במסגרת העסקה אדם או גוף מסוים רשאים להשתמש בנכס, אך הבעלות על הנכס נשארת בידיים של מי שרכש אותו.

אופציה שלישית נקראת עסקת מפתח במהלכה אדם מסוים משלם סכום מסוים משוויו של הנכס, אך מיד לאחר מכן הוא יהיה רשאי להשתמש בעסק ולגור בו תוך תשלום שכירות נמוכה או אי תשלום שכירות כלל.

תחום המקרקעין בישראל

מיסוי מקרקעין בישראל

מיסוי מקרקעין בישראל הוא עסק סבוך מאוד, ולכן במצבים כאלה מוטב תמיד לשמוע את העצה של עו"ד מקרקעין אשר מכיר את התחום על בוריו – ויוכל להסביר לכם בדיוק לקראת מה אתם נכנסים או מה העתיד צופן לכם בתחום הזה.

מיסוי על מקרקעין משתנה בהתאם לסוג המקרקעין שאותו אתם מעוניינים לרכוש, ולכן אסור לכם לקחת סיכונים כאשר זה מגיע לכיס הפרטי שלכם. במידה ותכירו בדיוק את החוק בנושא הזה, תוכלו לדעת בדיוק מה גובה המיסוי אותו אתם תדרשו לשלם על המקרקעין שאותו אתם מעוניינים לרכוש. עו"ד מקרקעין יעלה בפניכם את כל הנקודות החשובות כך שתוכלו לדעת בדיוק מהן הפעולות הבאות שלכם, ולא תמצאו את עצמכם נכנסים לבור ללא תחתית אשר תתקשו מאוד לצאת ממנו – דבר שיכול להיות מאוד מתסכל עבורכם.

אולי תאהבו גם את:

טלפון כשר
מה הופך טלפון לכשר?

רבים מבני החברה החרדית רואים בעיסוק הטכנולוגי שלא לצרכי עבודה, פעילות הנושאת בחובה סיכון רב לפגיעה בערכים, חשיפה לתכנים הנוגדים את ההלכה היהודית וחשש להתמכרות.

קרא עוד »
מסכי מגע נקיים
איך מנקים מסכי טאצ'

כולנו משתמשים במסך טאצ' בכל יום בחיינו ולעיתים קרובות אף ביותר ממסך אחד בעל תכונה זאת. מסך זה מתאפיין בכך שאנחנו נוגעים בו כל היום,

קרא עוד »