נכס דיגיטלי – מה זה ולמה אני צריך את זה

השינויים הטכנולוגיים וההתקדמות הבלתי נתפסת של רשת האינטרנט, הביאו למהפכה של ממש הן בעולם המידע והן בעולם המסחר. צירוף של התקדמות טכנולוגית מהירה, לצד מענה מהיר לאפשרויות החדשות שנפתחו בעולם המסחר, יצרה יש מאין עולם כלכלי חדש שבו מתקיימת האפשרות למכירה או לרכישה של מוצרים שונים באמצעות האינטרנט, ללא צורך להגיה פיזית לחנות. נכון להיום, כל עסק חפץ חיים מקים לעצמו נכס דיגיטלי – אתר אינטרנט מסחרי ומקדם אותו. זאת, במטרה לקחת חלק גדול ככל האפשר מהלקוחות ברשת. מהו בעצם אתר אינטרנט ומהו הקונספט ליצירת רווחים באמצעותו? מדוע חייב כל עסק, בכל תחום פעילות שהוא, להקים והתחזק אתר אינטרנט מסחרי? בשורות הבאות נעסוק בחשיבות של אתר אינטרנט עסקי, שהוא למעשה נכס דיגיטלי, שהחשיבות שלו בעולם העסקי רק תלך ותעלה.

 

אתר אינטרנט והאפשרות ליצירת רווח כספי

אתר אינטרנט הוא למעשה כתובת אינטרנט, שבה מקים בעל העסק חנות אינטרנטית שבאמצעותה הוא מציע ללקוחות הפוטנציאליים את מגוון המוצרים שלו. הפופולאריות של חנויות מהסוג הזה צברה תאוצה, לאחר שמספק הגולשים ברשת האינטרנט בעולם בכלל ובישראל בפרט, עלה במאות ואף באלפי אחוזים במעלת העשורים האחרונים. ככל שמספק הגולשים עלה, וככל שיזמים חרוצים זיהו את התופעה ואת האפשרויות הגלומות בה, כך הלך מספר אתרי האינטרנט העסקיים ועלה. בהתחלה היה מספרם קטן, והפעילות שלהם היתה מוגבלת. הצרכן ראה את המוצר, אבל היה חייב עדיין להתקשר לעסק. בהמשך התפתחה הטכנולוגיה, ואפשרה ללקוח פוטנציאלי להשאיר פרטים, ולחכות לטלפון מהעסק. רק בהמשך, ועם ההתפתחויות הטכנולוגיות, נוצרה האפשרות לרכוש מוצרים באופן ישיר ברשת.

נכון להיום, הפכו אתרי האינטרנט עבור עסקים רבים לקור הרווח העיקרי. לא עוד נציגי מכירות, טלפנים וטלפניות. נציג אחג או נציגה, ואתר אינטרנט שדרכו זורמות ההזמנות, הם כל מה שהעסק צריך. לא צריך יותר חנות באזורים היקרים בעיר ולא מחסו קרוב אליה. מספיק חנות בחצר הבית, ומחסן הממוקם בפינה נידחת של העיר, על מנת לעשות עסקים ולהרוויח.

 

https://www.youtube.com/watch?v=jmRoh5F7ig4

 

מי צריך נכס דיגיטלי

התשובה הפשוטה לשאלה הזאת היא, שכל בעל עסק צריך, ואפילו חייב, שיהיה לו אתר אינטרנט, שהוא למעשה נכס דיגיטלי הכינוי הזה נוצר כיוון שלכל אתר אינטרנט יש כתובת דיגיטלית ייחודית, בדיוק כמו שלכל בית יש כתובת פיזית. ואם בית הוא נכס פיזי, כך האתר הוא נכס דיגיטלי. מחקרים מוכיחים שאחוז הרכישות, הן של מוצרים והן של שירותים, המתבצע באמצעות האינטרנט, המצא בעלייה מזה עשור אחד ויותר. נכון להיום, רוב הרכישות במגוון רחב של תחומים, מתבצע באמצאות עתרי אינטרנט עסקיים. עסק שנמנע מלבנות לעצמו אתר אינטרנט, עלול למצוא את עצמו משתרך מאחורי העסקים האחרים בתחום. זאת, כיוון שאתר האינטרנט הוא גם אמצעי איכותי לפרסום, ובו ניתן גם לבצע את המכירה. ככל שהאתר מנוהל בצורה מקצועית יותר, כך האפשרויות להרחיב באמצעותו את העסק הן איכותיות יותר. האינטרנט הוא העתיד, ועל מנת להצליח חזקה על עסקים קטנים כגדולים שיסיקו את המסקנות ויטפסו גם הם על העגלה.

אולי תאהבו גם את: