לימודי הייטק ועבודה בהייטק

תחום ההייטק הוא הקטר הכלכלי של מדינת ישראל, על פי דו"ח מערך הסייבר הלאומי תעשיית הסייבר הישראלית גייסה ב-5 השנים האחרונות כ-4 מליארד דולר, בהתאם המשכורות בתחום הן מהגבוהות במשק וכתוצאה מכך ישראלים רבים מתעניינים בנושא לימודי הייטק ועבודה בהייטק.

ישנן מגוון אפשרויות להיכנס לתחום אולם רוב הישראלים בוחרים באחת משתי דרכים, הראשונה לימודים באחת ממכללות ההייטק כמו HackerU והשנייה לימודים באחת מהאוניברסטאות בארץ.

איש עובדת

לימודי הייטק

עבודה בהייטק מגיעה לרוב לאחר לימודי הייטק, כאשר החריג הבולט בעניין הוא בוגרי היחידות הטכנולוגיות שבצבא. אם לא שפר עליכם מזלכם ולא הגעתם לאחת מהיחידות הללו כנראה שכדי להיכנס לשוק הזה תצטרכו לבחור באחד מהאפיקים שמכשירים תלמידים בתחום. כיום ישנן שתי דרכים מרכזיות להתמקצע בתחום ההייטק, מכללות ואוניברסיטאות.

במכללות ללימודי הייטק כמו האקריו תוכלו לקבל הכשרה בתחומים רבים כמו סייבר, תכנות, עיצוב גרפי, פיתוח אפליקציות ועוד. לרוב הקורסים הללו יהיו ממוקדים בנושא אחד או שניים אשר יהיו רלוונטים לקריירה שלכם בשוק ההייטק. ישנם מספר יתרונות לבחירה במכללה, לקיחת קורס בתחום קצר משמעותית מלימודי תואר, בנוסף האקריו מבטיחה לבוגריה עבודה ראשונה בשירות חברה מוביל בתחום ההיטק בישראל. כמו כן, לרוב הלימודים יהיו הרבה יותר מעשיים ביחס ללימודים באוניברסיטה מה שמעניק פעמים רבות לבוגרי המכללה יתרון על בוגרי אוניברסיטאות.

באוניברסיטאות תוכלו לקבל יותר ידע תיאורטי בנושא המחשבים. כמו כן, הרבה מהלימודים באוניברסטאות נוגעים בתחומים שמסביב לתכנות עצמו. חלק גדול מהלימודים מוקדש לקורסים מתמטיים והסתברותיים. בנוסף האוניברסטאות לא מבטיחות עבודה לבוגרים שלהן ומסיבה זאת בוגרים רבים מבזבזים זמן רב עד שהם מצליחים למצוא עבודה בתחום. לבסוף, צריך לזכור כי סף הקבלה באוניברסטאות ללימודי מדעי המחשב והנדסת תוכנה גבוהה למדי ודורש פסיכומטרי גבוהה.

עבודה בהייטק

לאחר סיום הקורס או התואר, תצטרכו למצוא עבודה בהייטק. מציאת העבודה הראשונה בתחום היא לרוב הקשה ביותר, לכן האקריו מבטיחה לבוגריה עבודה ראשונה בתחום. מקובל לחשוב שמציאת עבודה בתחום היא פשוטה למדי ואכן מנתוני רשות הסייבר הלאומית רק בתחום הסייבר יש 752 חברות פעילות. אולם ההנחה הזאת שגוייה פעמים רבות ואכן בוגרי אוניברסיטאות רבים מתקשים למצוא עבודה מיד לאחר הלימודים, בעיקר מכיוון שמקומות רבים דורשים נסיון כתנאי סף לקבלת המשרה.

עבודה בתחום ההייטק מתגמלת ביחס לעבודה בתחומים אחרים במשק הישראלי, כאשר על פי כתבה שפורסמה בעיתון דה-מרקר לפני כשנה עולה כי השכר הממוצע בתחום מגיע לכ-22 אלף שקלים בחודש. נתון המעניק מוטיבציה להצטרף לשוק.

אלו המעוניינים להצטרף לתחום, בין אם מדובר בצעירים אחרי צבא או באנשים מבוגרים יותר שמעוניינים לבצע הסבת מקצוע צריכים לשקול טוב את האפשרויות שמוצעות בינהם. לעיתים נוטים לחשוב כי לימודים באוניברסטאות יוקרתיים ונחשבים יותר אולם, במקרים רבים זה לא המצב ובוגרי המכללות הטכנולוגיות מצליחים להגיע להשיגים טובים יותר ומהר יותר.

אולי תאהבו גם את:

טלפון כשר
מה הופך טלפון לכשר?

רבים מבני החברה החרדית רואים בעיסוק הטכנולוגי שלא לצרכי עבודה, פעילות הנושאת בחובה סיכון רב לפגיעה בערכים, חשיפה לתכנים הנוגדים את ההלכה היהודית וחשש להתמכרות.

קרא עוד »
מסכי מגע נקיים
איך מנקים מסכי טאצ'

כולנו משתמשים במסך טאצ' בכל יום בחיינו ולעיתים קרובות אף ביותר ממסך אחד בעל תכונה זאת. מסך זה מתאפיין בכך שאנחנו נוגעים בו כל היום,

קרא עוד »