יתרונות הוואטסאפ לעסקים

כיום הולך וגובר השימוש באמצעים וירטואליים אשר באמצעותם יוצרים קשר בעלי עסקים עם הלקוחות הפוטנציאלים שלהם.

לפיכך, זה לא מפתיע שאחד הכלים שבהם נעשה שימוש במידה יתרה הוא פלטפורמת הוואטסאפ אשר יותר נדיר למצוא אדם אשר אינו משתמש בה מאשר כאלו שכן.

אך האם פתיחת חשבון וואטסאפ לעסקים באמת תורמת? וכיצד היא מתבצעת? 

כיצד רותמים את הוואטסאפ למען העסק

כשבעל עסק מעוניין לפתוח משתמש עסקי לעסק שלו, הוא למעשה רוכש שירות מחברת וואטסאפ עצמה בשם וואטסאפ ביזנס API, השירות מעניק לבעל עסק את היכולת להעמיד בוט שתוכנן מראש לצרכיו של בעל העסק ספציפית, בהתאם לאופיו הייחודי ולשאלות אשר לרוב נשאלות על ידי קהל לקוחותיו. כלומר, נניח ואתם בעל חנות ירקות אשר מעוניינים להנגיש את העסק שלהם לפלטפורמת הוואטסאפ בכדי ליצור ערוץ תקשורת חדש עם קהל לקוחותיכם. לאחר שתענו על שאלון מטעם וואטסאפ, אשר מעוניינת לדעת מדוע וכיצד אתם מבקשים לעשות שימוש באפליקציה החינמית, תוכלו להכתיב שאלות אשר הוכנו מראש לפנייה של לקוח מסוים אליכם, ובחזרה לחנות הירקות – אילו תתקבל הודעה חיצונית מלקוח למספר הוואטסאפ של העסק, יקבל את פניו בוט אשר יציג בפניו שאלות שבהתאם לתשובותיו של הלקוח ידע להתאים לו את הטיפול הרלוונטי. שאלות כמו – "האם אתה מעוניין במשלוח או איסוף עצמי?", כמו כן ידע הבוט להשיב על שאלות שהלקוח עלול לשאול אודות מחירים וזמינות מוצרים. בהמשך לכך, השמיים הם הגבול מבחינת המסקנות והלקחים שהמערכת יכולה להעמיד לטובת בעל העסק. לקחים אשר מצביעים על דפוסי התנהגות של לקוחות אשר מעידים לאיזה כיוון רצוי שבעל העסק יוביל בכדי להגביר מכירות ו/או את חווית השירות של קהל לקוחותיו.

לא רק הגדלת הכנסות – אלא גם צמצום הוצאות

יתרון נוסף של וואטסאפ לעסקים הוא היכולת לצמצם באופן ניכר את כמות ההוצאות שהעסק נאלץ להוציא על מענה אנושי לתקלות ו/או לשירות לקוחות. אם עד כה היה צורך לעתים במספר אסטרונומי של נציגי שירות לקוחות, אשר נאלצו להשיב ולסייע בפתרון בעיות פשוטות יחסית לציבור לקוחות אשר לרוב נאלץ לחכות זמן רב וחסר פרופורציות לעומת כמות הזמן בפועל שהפתרון שלו מצריך, הרי שכעת תוכנת וואטסאפ יכולה לרכז ולזקק את כוונת הלקוח ולייעל את תהליך הפתרון שהוא מצריך – בעודה חוסכת זמן וכסף רב לבעל העסק.

לסיכום

וואטסאפ לעסקים היא כלי חדשני אשר צץ בשנים האחרונות כחלק מדיגיטציה שלמה אשר שטפה את עולם הצרכנות והמגזר הפרטי. כלי אשר באמצעותו ניתן מצד אחד הן להגביר את כמות המכירות וההכנסות שעסק מסב לעצמו ובאותה נשימה גם לצמצם את הוצאותיו במידה ניכרת. זאת ועוד כי גם הלקוחות והצרכנים מרוויחים מהמעבר לשירות דיגיטלי. זאת בעקבות העובדה כי הם זוכים לשירות טוב ויעיל יותר אשר מנגיש להם את האינפורמציה בקלות רבה בהרבה משהייתה דורשת המלאכה בעבר. נדיר לראות בעולם הצרכנות סיטואציה בה אכן 2 הצדדים יוצאים מורווחים מהתפתחות בשוק, אך זו בהחלט אחת מהן.

 

לוגו

אולי תאהבו גם את: