הנגשת מסמכי PDF

פורמט ה-PDF הוא אחד מהנפוצים מסוגי המסמכים בהם אנחנו משתמשים, ויתרונותיו רבים.

הוא דורש מעט מאוד מקום, ניתן להריצו על מגוון רחב של מכשירים והוא מציג תמונה מדויקת של מסמכים סרוקים.

אך פורמט זה יכול להיות בעייתי בנגישותו.

בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, קבצי ה-PDF הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. בין אם אנו נדרשים להעלות מסמכים עבור משרד ממשלתי, קוראים מאמר לקורס או מביאים ספר לדפוס, הוא בכל מקום. השימוש הנרחב ב-PDF חושף גם את יתרונותיו הרבים, אך גם את חסרונותיו.

 

למה להנגיש PDF?

הנגשת מסמכי PDF חשובה מכמה סיבות. ה-PDF אינו נגיש לבעלי מוגבלויות, ובפרט למוגבלים בראייה, והעבודה שהוא מציג מסמך סטטי מקשה על חיפוש בקובץ או יצירת שינויים בו. בנוסף, על פי חוק תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), על כל מסמך PDF המוצא על ידי גוף ציבורי להיות נגיש.

 

ההנגשה מתחילה בהתחלה

ישנן מספר דרכים להנגיש PDF, אך חשוב להדגיש שכדי ליצור קובץ שכזה, יש להתחיל את התהליך בהקדם האפשרי. אם הדבר מתאפשר, יש ליצור את טקסט המקור לפני ההמרה באופן שיקל על עבודת ההנגשה של קובץ ה-PDF. כלל ברזל ראשון הוא לא להשתמש בתמונות סרוקות של טקסט, מכיוון שקשה מאוד להנגיש מסמך כזה. על כל הטקסט להיות בר-חיפוש.

 

בניית קובץ זהירה מסייעת להנגשה

אם טקסט המקור נוצר במעבד תמלילים, כמו Word, יש להשתמש בגפנים המתאימים להנגשה, כמו Sans-Sarif. בנוסף, ניתן ליצור את קובץ המקור על פי אחת מהתבניות שתוכנות עזר המיועדות להנגשה מסוגלות לקרוא. שימוש בתגיות מבנה בטקסט, המסמנות לתוכנה היכן נמצאים משפטים ופסקאות הוא חיוני. יצירת סימניות ולינקים ברורים לכל חלק בטקסט יסיע גם הוא לבעלי מוגבלויות, שכן הדבר מקל על הגעה לחלק ספציפי בטקסט בלי חיפוש ארוך.

 

שימו לב לאבטחת הקובץ שלכם

ה-PDF הוא סוג קובץ מאובטח מאוד, המאפשר שליטה רבה על שימור הטקסט מפני שינויים על ידי המשתמש. עם זאת, יש לשים לב שאמצעי האבטחה בהם משתמשים אינם מפריעים להנגשת הטקסט. יש לבדוק שחלקים בטקסט אינם מוגנים יותר על המידה.

 

השתמשו באפשרויות ההנגשה של Adobe

גרסאות מודרניות של Adobe Acrobat ותוכנותיו הנלוות מכילות אשפי הנגשה שיוכלו לסייע לכם ליצור מסמך PDF נגיש. אשפי הנגשה אלו יעילים במיוחד עם משתמשים בהם בשילוב עם כל הטכניקות הקודמות, וחשוב לא להניחן ולסמוך על האשף שיעשה את כל העבודה. לאשפים יהיה קל בהרבה להנגיש טקסט שמוכן כראוי לכך מראש.

 

הנגשה – זה טוב בשביל כולם

זכרו, הנגשת קבצי PDF היא לא רק חובה חוקית ומוסרית. קובץ PDF מונגש הוא קובץ שקל יותר לשימוש על ידי כל סוג של משתמש, לא רק בעלי מוגבלויות. כשאתם מנגישים את ה-PDF שלכם, אתם עוזרים לכולם.

 

קובץ

אולי תאהבו גם את:

כוננים
שרת וירטואלי בענן

הצורך בעבודה יעילה מול מערכות מחשוב, הוא משהו שקריטי לכל מי שמתעסק בתחום. האתגר המרכזי בעולם הזה הוא לקבל תשתיות מתאימות שיאפשרו לנו לעבוד בצורה

קרא עוד »
מדדים
מה לומדים בקורס big data?

עולם ההייטק מציע תנאים נהדרים ואפשרויות קידום בלתי מוגבלות. עם זאת, חשוב להבין שבתוך העולם הזה יש הרבה מאוד תתי התמחויות, ולמעשה ההתמחות שלכם היא

קרא עוד »