החזר מס בגין שכר שהשתנה – איך מקבלים?

אחת הסיבות הנפוצות לקבלת החזר מס היא בגין שכר שהשתנה. הסיבה המאוד פשוטה לכך היא שמס הכנסה לא פעם מתעדכנים באיחור בנוגע לאופי המשכורת שלכם. מהו בדיוק החזר מס בגין שכר שהשתנה ואיך מקבלים אותו? על כך בכתבה הבאה.

 

מה נשתנתה המשכורת הזאת?

החזר מס בגין שינויים במשכורת הוא אחד מהחזרי המס הנפוצים ביותר האפשריים בעולם המיסוי הישראלי. הסיבה לכך הגיונית מאוד: רשות המיסים מחשבת את תשלום מס ההכנסה השנתי על בסיס השכר שהרווחתם בשנה החולפת, כך שגם אם חלו עדכונים באופי המשכורת שלכם, המס נותר זהה.

כך למשל, אם עברתם מקום עבודה והמשכורת שלכם כעת נמוכה יותר, אם הורדתם את המשרה ואתם עובדים פחות שעות או אם רכיבי המשכורת שלכם השתנו – כל עוד מס הכנסה לא מודע לכך עדיין תשלמו אותו סכום מס שנדרשתם לשלם בעבר בעד משכורת גבוהה יותר.

 

שכירים אך לא בורים

החזר מס בגין שכר שהשתנה רלוונטי כמובן לציבור השכירים, שהוא הסטטוס הנפוץ ביותר בשוק התעסוקה הישראלי. הסיבה לכך היא שבעוד ששכירים נדרשים לבצע דיווחי מס מפורטים בכל תום שנת מס ולפרט את הכנסותיהם, אצל השכירים המצב יותר פשוט והמס מנוכה באופן אוטומטי מהמשכורת החודשית.

עם זאת, מצב זה גם יכול להביא לבורות ולחוסר ידיעה של הזכויות המגיעות לכם בהחזרי מס. בלא מעט מקרים, השכירים אינם מודעים לסטטוס המס שלהם, ולא מכירים את הסעיפים השונים שיכולים להביא להם החזר מס, לרבות החזר על שינויים במשכורת.

לכן חשוב לא להישאר אדישים, וגם אם אתם נחשבים שכירים כדאי להכיר את האופן בו מס הכנסה בישראל. מעבר לעניין ולסקרנות, מדובר בידע חשוב שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף בשנה.

 

לבד או ביחד?

איך מקבלים את ההחזר עצמו? באמצעות שליחת טופס רלוונטי למשרד פקיד השומה האזורי שלכם, בליווי מסמכים מתאימים, אשר מעידים על השינויים שחלו במשכורת שלכם. שאלה חוזרת בעניין זה היא האם לבקש את ההחזר באופן עצמאי או בעזרתו של עסק מקצועי.

מצד אחד, היום הודות למהפכה המקוונת יותר קל מתמיד ולשלוח טפסים למס הכנסה ולקבל את ההחזר המגיע לכם. מצד שני, עסק מקצועי יודע לשחות בנבכי הבירוקרטיה של מס הכנסה ולוודא שאתם מקבלים בדיוק את החזר המס המגיע לכם, עם מיצוי של כל הסעיפים האפשריים.

בהקשר זה חשוב לדעת שיתכן גם חוב מס הכנסה, ולא רק החזר. לכן, לעיתים עדיף לבקש עזרה מקצועית שתראה לכם את התמונה המלאה מבחינת ההתחייבויות והנכסים שלכם כלפי מס הכנסה.

 

תתעוררו על הכסף שלכם

לסיכום, כדאי להזכיר שניתן לקבל החזרי מס באופן רטרואקטיבי עד שש שנים אחורה. על אף שמס הכנסה הוא נושא לא מסעיר שיכול לשעמם רבים, הוא עניין חשוב מאין כמותו. לכן חשוב להתגבר על המכשול ולצלול אל תוך העולם הזה, כי בסופו של יום זה הכסף שלכם.

כסף בסולם ורנייה

אולי תאהבו גם את:

טלפון כשר
מה הופך טלפון לכשר?

רבים מבני החברה החרדית רואים בעיסוק הטכנולוגי שלא לצרכי עבודה, פעילות הנושאת בחובה סיכון רב לפגיעה בערכים, חשיפה לתכנים הנוגדים את ההלכה היהודית וחשש להתמכרות.

קרא עוד »
מסכי מגע נקיים
איך מנקים מסכי טאצ'

כולנו משתמשים במסך טאצ' בכל יום בחיינו ולעיתים קרובות אף ביותר ממסך אחד בעל תכונה זאת. מסך זה מתאפיין בכך שאנחנו נוגעים בו כל היום,

קרא עוד »