מה ההבדל בין בניית אתר למוסד או עמותה לבין אתר לעסק?

בדומה לאתר של עסק עצמאי, חברה פרטית או אתר מכירות – גם אתרים של עמותות ומוסדות צריכים את הנוכחות האינטרנטית.

הגדלת טווח החשיפה של פעלי העמותה, מטרותיה וחזונה תורמים ליעילותה והתרחבותה בדיוק כמו כל אתר אחר.

ההבדלים בין אתרים של מוסדות לאתרי עסק הם בעיקר בתוכנם ובמהותם.

קיימים הבדלים נוספים להשוואה זו, והם בפרטים הקטנים, אך החשובים ביותר.

 

חווית וממשק משתמש

בניגוד לאתרי עסקים ואתרי ממכר של חנויות, אתר של מוסד או עמותה צריך ממשק אחר לגמרי עם המשתמש. אתרי אינטרנט רבים מעוצבים ומונגשים באופן כזה שגורם לגולש באתר להפוך ללקוח פוטנציאלי, ובהמשך לכך – קונה בחנות. האתרים מעוצבים בצבעים שמושכים את הלקוחות, עם אפשרויות תשלום נגישות ומהירות ואמצעי גירוי נוספים כמו תמונות של המוצרים, חוות דעת וכו' … בזמן שאתר של מוסד או עמותה שם את הדגש על אג'נדה, נגישות למעבר בין התוכן ומי מתאים או רשאי לקחת חלק בפעילות.

 

קידום האתר באינטרנט

קיימים מוסדות רבים, כמו: מוסדות לימודיים (תיכונים, בתי ספר יסודיים, אקדמיים), מועדוני תמיכה שונים ועוד. בהתאם לכך, קהל היעד הוא לא מיועד לכל גולש. אמנם כל אתר יכול רק לקבל תועלת מהגדלת החשיפה, אך כמו שטרמפיסט ינסה לעצור רכב בכביש ללא גישה, כך גם אתר של מוסד יכול לא להפיק תועלת במידה ולא ימרכז את קהל היעד שלו בשיווק. על צורך זה ניתן לענות רק על ידי בניה לחברה שמתמחה בבניית אתרים למוסדות, מהסיבה הפשוטה שלהם יהיו את הכלים והידע לגבי דרכי הפעולה המתאימות ביותר כדי לבצע שיווק ייעודי מוצלח.

 

ריבוי עמודי פנייה

באתרי תדמית ואתרי עסקים וממכר, יהיה טופס יצירת קשר אחד ומרכזי, מספר אפשרויות נוספות ושם זה נעצר. אתרי עמותות ומוסדות מציעים מידע רב בנודע לאג'נדה אחת ומרכזית ומספר פעילויות על מנת לממשה, בניגוד לאתרים אלו. לכן, על אתר עמותות להכיל בתוכו מספר עמודים טפסים בגלל ריבוי הנושאים. לרוב, ניתן לפנות באתר עמותה לגבי תכנית לימודית, פרויקטים קהילתיים, תרומות, יצירת קשר כללי וכו' … כל אלו בכדי לעודד את הגולשים ליצור קשר עם העמותה ולהפוך ללקוחות\פעילים.

 

תוכן

באופן דומה, אתר מוסדי ואתר עסקי מחפשים בסופו של דבר לקוחות פוטנציאליים. בדרך כלל, לעסק לא יהיה מכסה של לקוחות, שכן הוא ינסה לקבל כמה שיותר פניות ולענות עליהן בזמן הכי מהיר. בניגוד לעסק, עמותה ומוסד יכילו אפשרויות שמוגבלות על ידי מילוי מכסה. אתר של מוסד או עמותה צריך להיות בראש ובראשונה קריא ועם תוכן ברור וחד משמעי כדי להעביר את מסרי הארגון המדובר. מעבר לכך, הפנייה לגולש נעשית על בסיס חיבור רגשי וחיבור למטרת המוסד או הארגון.

 

אתר עולה לאוויר

אולי תאהבו גם את:

שורת חיפוש
בניית אתרים לעסקים קטנים

כבעלי עסקים תמיד טוב לחשוב כיצד להגיע לקהלים חדשים, לפתוח ערוצי שיווק נוספים וכמובן להגדיל את ההכנסות. היום כבר מובן לכולם שללא נוכחות חזקה באינטרנט

קרא עוד »