איך האלגוריתם של גוגל עובד?

מנוע החיפוש של גוגל מורכב מאוד מבחינה טכנית.

ישנם מאות (יש שאומרים אלפים) של גורמים שונים שנלקחים בחשבון, כך שמנוע החיפוש יכול להבין מה צריך ללכת ולאן.

זה כמו קופסה שחורה מסתורית, ומעט מאוד אנשים יודעים בדיוק מה יש בפנים.

עם זאת, החדשות הטובות הן שמנועי החיפוש הם למעשה די קלים להבנה.

כיצד מנועי חיפוש סורקים את האינטרנט?

התפקיד הראשון של גוגל הוא 'לסרוק' את האינטרנט באמצעות "עכבישים". אלה תוכניות או בוטים אוטומטיים-קטנים שסורקים את הרשת עבור כל המידע החדש. "העכבישים" יקבלו רשמים מהאתר שלכם, מהכותרות בהן אתם משתמשים ועד לטקסט בכל עמוד בכדי ללמוד עוד על מי אתם, מה אתם עושים ומי עשוי להיות מעוניין למצוא אתכם.

מהי הכמות של אתרים איתו גוגל מתמודד?

גוגל מעבדת כעת יותר משני טריליון חיפושים בשנה אחת. זה עלה ממיליארד בלבד בשנה ב -1999. זו בערך עלייה של 199,900% נפח בשבע עשרה השנים האחרונות. לכן צריך לסווג את המידע במאגר המידע בצורה נכונה, לסדר מחדש ולהציג תוך פחות משנייה לאחר שמישהו מצפה לו.

למה דווקא גוגל ניצחה במירוץ של מנועי החיפוש?

      מנוע החיפוש של גוגל מוצא ומתעד יותר מידע.

      גוגל הצליח להציג תוצאות מדויקות יותר

    בנוסף הוא עושה את שתי המשימות הללו מהר יותר מכל מנוע אחר

אחת הסיבות העיקריות שגוגל קיבלה קדימות מעל מנועי חיפוש אחרים היא יכולות הדיוק של מנוע החיפוש הנובעות מהאלגוריתם בו גוגל משתמש.

איך התחיל מנוע החיפוש של גוגל?

עבודות אקדמיות לעתים קרובות 'דורגו' לפי מספר הציטוטים שקיבל מאמר. ככל שהם קיבלו יותר, הם נחשבו סמכותיים יותר בנושא זה. מייסדי גוגל, לארי פייג 'וסרגיי ברין, רצו להחיל את אותה מערכת' דירוג 'על המידע באינטרנט. הם השתמשו בקישורים נכנסים כמתנה של הצבעות. ככל שקיבל יותר קישורים, כך הוא נתפס יותר סמכותי בנושא מסוים. בנוסף הם רצו לדעת מי נכנס לאותם קישורים והרלוונטיות של הקישורים.

לדוגמה, אם האתר שלך מדבר על "אוכל לכלבים", קישורים מדפים או אתרים אחרים המדברים על דברים הקשורים ל"כלבים" או "אוכל לכלבים", יהיה שווה יותר מאתרים על "צמיגי משאיות".

              חשוב לזכור שהקונספט פה שייך לקונספט שקיים כבר מעל עשור.

במה עוזר האלגוריתם?

האלגוריתם עוזר לעסקים שיודעים לשווק את עצמם נכון להיות בראש הפרימידה ולהגדיל לעצמם את מאגר הלקוחות הקיים. קידום אתר אינטרנט בגוגל יכול לתרום להגדלת העסק שלכם והופעתו בעמוד הראשון של החיפוש. האלגוריתם עוזר גם ללקוח וגם לעסק עצמו בכך שהחיפוש של הלקוח הופך להיות ממוקד יותר וטוב יותר עבורו ובשביל העסק תהיה חשיפה גדולה יותר לאתר שלו ולמוצרים אותם הוא משווק.

 

מנוע חיפוש

 

אולי תאהבו גם את:

איש דיגיטל
קידום אתרים לוקאלי

אתם מתלבטים איך תוכלו לקדם את העסק שלכם? איך תופיעו גם אתם על המפה שגוגל פותח בתוצאות החיפוש? אם כך, כדאי שתדעו: קידום אתרים לוקאלי

קרא עוד »