איך התאמת מילת מפתח למאמר תתרום לאתר שלכם?

מילת מפתח היא המפתח לקידום אורגני בגוגל: כולנו שמענו על המושג מילות מפתח ואופטימיזציה, אך מה זה אומר בדיוק? בריף קצר על מילות מפתח, ואיך אתר הופך להיות פעיל, איכותי ואטרקטיבי יותר.

 

מילות מפתח – מה זה?

מילות מפתח הן כינוי לביטויי חיפוש שגולשים מזינים במנוע החיפוש. כשמדובר בגוגל, מנוע החיפוש העוצמתי בעולם, ביטויי החיפוש מזוהים באופן ממוקד וספציפי. גוגל מעוניינת לשמור על מעמדה כמנוע הטוב בעולם, לכן היא מחפשת להתאים לגולשים את התוצאות הטובות להם ביותר.

מהי תוצאה טובה? אלגוריתם של גוגל מזהה אתרים ודפים בהם מילת המפתח מופיעה במקומות שונים. כאשר אתר מזוהה כמתאים ביותר לביטוי שהוזן לחיפוש (הלא הוא מילת המפתח), גוגל תציג אותו בתוצאת החיפוש הראשונה. האתר הבא ימוקם במקום השני וכן הלאה.

 

למה כ"כ חשוב המיקום שלנו בתוצאות החיפוש?

כמעט כל הגולשים מעוניינים במידע זמין וממוקד. הם לא מחפשים לשוטט בין עשרות אתרים פוטנציאליים, הם מעדיפים להיכנס לאתר האופטימלי שיספק להם מענה מהיר. לכן, כמעט כל הגולשים נכנסים רק לתוצאות המוצגות בדף הראשון, ואף ל-3-4 תוצאות החיפוש הראשונות. אם כן, ברור למה אנו שואפים להיחשב ע"י גוגל כמתאימים ביותר למקסימום מילות מפתח: כך האתר שלנו יופיע שוב ושוב בתוצאות החיפוש הראשונות.

 

השפעה שיווקית מתמשכת

מעבר להשפעה המיידית של כניסת גולשים לאתר שלנו, לאחר מס' פעמים בהם הופענו בראשונה, הגולשים כבר זוכרים אותנו ויודעים להיכנס אלינו ישירות. יש כאן השפעה מתמשכת, אנחנו נכנסים לתודעה.

 

איך נוכל להיות מזוהים כאתרים הטובים ביותר עבור מקסימום מילות מפתח?

כדי שגוגל תדרג את האתר שלנו כמתאים ביותר לביטוי מסוים, עליה לזהות בדף של האתר את הביטוי כמילת המפתח באותו דף. כדי שביטוי ייחשב כמילת המפתח של הדף, חשוב לשבץ אותו במקומות שונים בדף: בכותרת מרכזית, בכותרות משנה, בפסקת הפתיחה ובגוף המאמר.

 

איזה ביטוי לחיפוש נבחר כמילת מפתח?

חשוב להבין שלא כל ביטוי לחיפוש שווה לקדם. יש ביטויים שיעלו לנו את התנועה משמעותית יותר מאחרים. איך נדע לבחור בביטויים למילות מפתח?

ניעזר בכלי מילות המפתח של גוגל. נבחן את הנפח החיפוש של כל ביטוי ונבדוק מי המתחרים מולנו. ביטוי שיש לו נפח תנועה גדול יחסית למס' המתחרים, שווה לקדם.

בדרכ ביטויים אלה יהיו ממוקדים ומפורטים מעט. למשל, לביטוי "עורך דין" יש פחות פוטנציאל לקידום מאשר לביטוי כמו "עורך דין פלילי בגבעתיים".

 

מילת מפתח – לכל דף באתר

אז כדי שהאתר שלנו יופיע ראשון בכמה שיותר חיפושים, חשוב שנבחר מילת מפתח אחת שונה לכל דף באתר שלנו. כך, נכסה כמה שיותר מילות מפתח ונוביל יותר תנועה לאתר. חברת ניהול אתרים טובה תדע לעשות את כל העבודה הזאת בתדירות הנכונה, כך שהאתר שלנו יקודם לאורך כל התקופה בה נפעיל אותו.

לסיכום, התאמת מילת מפתח תורמת לאתר שלכם איכות התאמה למנוע החיפוש של גוגל, ומקדמת אותו.

שולחן עבודה

 

אולי תאהבו גם את:

כוננים
שרת וירטואלי בענן

הצורך בעבודה יעילה מול מערכות מחשוב, הוא משהו שקריטי לכל מי שמתעסק בתחום. האתגר המרכזי בעולם הזה הוא לקבל תשתיות מתאימות שיאפשרו לנו לעבוד בצורה

קרא עוד »
מדדים
מה לומדים בקורס big data?

עולם ההייטק מציע תנאים נהדרים ואפשרויות קידום בלתי מוגבלות. עם זאת, חשוב להבין שבתוך העולם הזה יש הרבה מאוד תתי התמחויות, ולמעשה ההתמחות שלכם היא

קרא עוד »
מדריך
הנגשת מסמכי PDF

פורמט ה-PDF הוא אחד מהנפוצים מסוגי המסמכים בהם אנחנו משתמשים, ויתרונותיו רבים. הוא דורש מעט מאוד מקום, ניתן להריצו על מגוון רחב של מכשירים והוא

קרא עוד »