איחור באבחון דמם אפידורלי – מהם אפשרויות התביעה השונות?

דמם אפידורלי הינו מצב רפואי קריטי אשר דורש מענה רפואי מהיר. אי מתן טיפול רפואי מהיר כתוצאה מאיחור באבחון מצב זה, עלול להוביל לנזקים קשים אצל היולדת. במקרים אלו עומדת לרשות היולדת האפשרות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

 

מהו דמם אפידורלי?

דמם אפידורלי הינו מצד מסכן חיים עבור היולדת אשר יכול להתרחש באופן פתאומי או לאחר הלידה. מדובר בסיבוך רפואי נדיר במהלכו מופיע דמם אשר מקורו בוורידים הנמצאים בעמוד השדרה (מקלעת הורידים האפידורלית). דמם אפידורלי דורש אבחון ומענה רפואי מהיר, אשר יבוא לידי ביטוי לרוב בניקוז של הדם באמצעות ניתוח.אי ניקוז של הדם עלול להוביל ללחץ על האזור ובמיוחד על עמוד השדרה ועצם הזנב, וכן יצריך ניתוח מורכב וארוך יותר לטיפול בדימום.

סיבוך של דמם אפידורלי אשר לא מטופל בזמן, יביא לנזקים נוירולוגיים, נזקים במערכת העצבים אצל האישה, נזקים נפשיים ואף עלול להוביל לסכנת חיים עבור היולדת. מתן מענה רפואי לקוי ואיחור באבחון דמם אפידורלי יהיה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. במקרים מסוג זה מומלץ להיעזר בעורך דין דוד פייל, אשר לו ניסיון רב בתחום ובעל ידע רב בתביעות מסוג זה.

 

מה משמעות איחור באבחון דמם אפידורלי?

איחור באבחון דמם אפידורלי משמעות אבחון בשלבים מאוחרים של הדימום, כאשר כבר נגרם נזק ליולדת. במצבי לידה, במיוחד כאשר מוזרק אפידורל, נדרש מעקב אחר מצבה של האישה ומתן תשומת לב לאפשרות של סיבוכים רפואיים גם אם הם נדירים. על כן, רופא אשר לא מצליח לתת תשומת ליבו למצב זה בזמן הנדרש וכתוצאה מכך נגרם נזק ליולדת, יוכל להיות חשוף לתביעה בגין איחור באבחון דמם אפידורלי.

 

האם ניתן להגיש תביעה בגין איחור באבחון דמם אפידורלי?

במידה ונגרם נזק כתוצאה מאיחור באבחון הדמם, אכן ישנה עילה להגשת תביעה משפטית. האפשרות המשפטית הבולטת ביותר הינה תביעה לקבלת פיצויים עבור היולדת בגין הנזק שנגרם לה. מטרת הפיצויים הינה לסייע ליולדת בכיסוי הוצאות רפואיות הכרוכות בנזק שנגרם, סיוע לה בשיקום חייה ופיצויים בגין הפסדים כספיים (כמו למשל אובדן כושר עבודה, פגיעה ביכולת השתכרות עתידית ועוד).

על מנת להגיש את התביעה על היולדת להוכיח שאכן הדמם האפידורלי אובחן בשלב מאוחר מידי, שנגרם לה נזק רפואי ושישנו קשר סיבתי בין הנזק שנגרם לה לבין האיחור באבחון, כלומר שבמידה והדימום היה מאובחן בזמן הנזק היה יכול להימנע.

 

איזה סוג של עורך דין אצטרך לתביעה מסוג זה?

עבור תביעה בגין איחור באבחון דמם אפידורלי, יהיה צורך בעורך דין אשר מתמחה בתביעות בגין רשלנות רפואית. כדאי להיעזר בעורך דין מומלץ ובעל ניסיון רב בתביעות מסוג זה, על מנת להגביר את סיכויי הניצחון בתביעה המשפטית.

מצבי לידה

אולי תאהבו גם את:

טלפון כשר
מה הופך טלפון לכשר?

רבים מבני החברה החרדית רואים בעיסוק הטכנולוגי שלא לצרכי עבודה, פעילות הנושאת בחובה סיכון רב לפגיעה בערכים, חשיפה לתכנים הנוגדים את ההלכה היהודית וחשש להתמכרות.

קרא עוד »
מסכי מגע נקיים
איך מנקים מסכי טאצ'

כולנו משתמשים במסך טאצ' בכל יום בחיינו ולעיתים קרובות אף ביותר ממסך אחד בעל תכונה זאת. מסך זה מתאפיין בכך שאנחנו נוגעים בו כל היום,

קרא עוד »