קידום אורגני או קידום ממומן

כאשר אתם ניגשים לקדם את האתר שלכם ברשת עומדות בפניכם שתי אפשרויות קורצות מאוד: קידום ממומן וקידום אורגני.

קידום ממומן:

הראשונה, קידום ממומן במנועי החיפוש, בו אתם משלמים למנוע החיפוש, לרוב גוגל, על כל הקלקה של משתמשים על הלינק של האתר שלכם. (נקרא גם PPC – Pay Per Click).

מה המשמעות של זה עבורכם אם כך?

תמיד הלינק לאתר שלכם יופיע בראש עמוד תוצאות החיפוש. אמנם יהיה כתוב כי מדובר בקישור ממומן אבל בכל זאת זה מראה ללקוחות את הלינק שלכם בכל חיפוש רלוונטי. אל תחששו אבל, למרות שגוגל רושמת מה הוא הלינק הממומן עדיין קישורים ממומנים זוכים להקלקות רבות ולכניסות רבות.

שימו לב, שככל שהביטוי עליו אתם בוחרים לקדם את האתר שלכם, כלומר, עבור אילו חיפושים אתם מעוניינים שגוגל יציג את הלינק שלכם, יותר פופולרי ובעל תחרותיות רבה יותר כך המחיר שתשלמו על כל משתמש שמקליק על הלינק הממומן לאתר שלכם יהיה גבוה יותר. לרוב המחיר נע ממספר סנטים ועד לכמה שקלים ועבור מילות מפתח באנגלית ייתכנו גם מחירים גבוהים הרבה יותר לכל קליק.

סיפור מפורסם שקרה בארצות הברית היה כאשר פיצרייה מקומית החליטה לקדם את האתר שלה באמצעות קידום ממומן ופיצרייה שכנה מתחרה החליטה לשכור אנשים שכל מה שהם עשו היה ללחוץ על הלינקים שמובילים לפיצרייה זו, וכך גרמו להם להפסיד המון כסף לשווא.

כיום לגוגל יש מספר כלים להגן על הלקוחות שלה ממקרים כאלו.

דרכי קידום

קידום אורגני:

קידום אורגני הוא למעשה הפעולות שבעל האתר מבצע כדי להעלות את האתר שלו בדירוג תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות במנועי החיפוש.

קידום אתרים אורגני (נקרא גם SEO- Search Engine Optimization ) , משתמש במספר פקטורים חשובים כמו כמות הלינקים שמפנים לאתר שלכם ונמצאים באתרים אחרים ומהימנים, כמות התוכן האיכותי שנמצא באתר שלכם וכל כמה זמן האתר שלכם התעדכן, ועוד המון פקטורים אחרים שמטרתם "לכמת" כמה האתר שלכם רלוונטי למשתמש שחיפש זאת.

היתרון הגדול בקידום אורגני הוא שאתם בעצם לא "מרמים" אף אחד אלא באמת הופכים את האתר שלכם לתוצאה הטובה ביותר שיש לרשת להציע עבור אותו לקוח ובכך משדרים מקצועיות ובונים מותג.

החיסרון העיקרי הוא שעבור עסקים שנמצאים בנישות מאוד פופולריות, להעלות את הדירוג של האתר שלכם יהיה קשה מאוד ויצריך משאבים רבים ותיחזוק רב ויכול לקחת לפעמים אפילו שנה ויותר כדי להגיע לתוצאות משביעות רצון.

לסיכום, בעוד קידום אתרים אורגני הוא יותר אפקטיבי בטווח הארוך הוא מצריך השקעה מתמדת של זמן ומשאבים בעוד קידום אתרים ממומן אמנם עולה יותר כסף אבל, בעיקר עבור עסקים חדשים, יכול להגביר את התעבורה מהר.

למידע נוסף ממומחים בתחום: https://organicgoogle.co.il

אולי תאהבו גם את:

חברה לקידום אתרים
איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות חזקה באינטרנט היא חיונית לעסקים בכל הגדלים. כשמיליוני אתרים מתחרים על תשומת הלב, חיוני להשקיע באסטרטגיות קידום אתרים יעילות כדי

קרא עוד »