פרסום בפייסבוק לעורכי דין – האם זה מותר?

בשנת 2018 תוקן חוק לשכת עורכי הדין ועבר התאמה אל העולם הדיגיטלי, כך שיכיל התייחסויות גם לאמצעי פרסום באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט.

ריכזנו עבורכם את כל ההיתרים והאיסורים הנוגעים לפרסום של עורכי דין בפייסבוק.

ראשית, התיקון קבע בצורה חד משמעית כי מותר לעורכי דין לפרסם ולשווק את עצמם ברשתות החברתיות, ובכללן פייסבוק, בכפוף למספר סייגים.

להלן הרשימה המלאה:

 

שמירה על כבוד המקצוע

התיקון לא מאפשר פגיעה בכבוד המקצוע או זילות שלו. למשל, לא ניתן לפרסם קופונים או הנחות לייעוץ משפטי, או פרסומות קופצות (Pop Up). זהו הסעיף הראשון בתיקון החוק, ומכאן ניתן ללמוד גם על החשיבות שיש לכבוד המקצוע.

 

אמירת אמת

לא ניתן לפרסם פרסום שיטעה את הציבור, או לפרסם מידע שאינו אמיתי – גם לא פרסומים שהם אמיתיים רק בחלקם (לא ניתן "לעגל פינות").

 

שימוש בשם ותמונה של לקוח

ניתן להשתמש בשמו ובתמונתו של לקוח כחלק מפרסום, בתנאי שהוא הצהיר בכתב שהוא מסכים לכך – שהוא מודע לתוכן הפרסום ולמשך זמן הפרסום, ושהשירות מעורך הדין לא הותנה בפרסום זה.

 

פרסום תמונות וסרטונים

ניתן לפרסם תוכן גרפי כמו תמונות וסרטונים, כל עוד הם קשורים לתחום התמחותך, אין בהם מסר מטעה, אין בהם כדי לזלזל בעורכי דין אחרים, וכן אין בהם כדי לפגוע בכבוד המקצוע.

 

מלל שיווקי

ניתן לפרסם מלל שיווקי, במטרה לגרום ללקוחות פוטנציאליים להסתקרן, בתנאי שהוא לא מכיל את עלות השירות המוצע ולא פוגע בכבוד המקצוע. דוגמה למלל אפשרי שכזה: "אתה צד לחוזה שהופר? בוא לבדוק את כל זכויותיך אצל עורך דין המתמחה בדיני חוזים!".

זוהי אחת הבשורות הגדולות מתיקון החוק, שכן לפניו היו מגבלות רבות על כתיבת מלל פרסומי – מתוך מחשבה שתוכן שכזה עלול לגרום לזילות המקצוע. התיקון אימץ גישה מודרנית ופתוחה יותר, והכיר בכך שתוכן שיווקי מהווה כלי חשוב והכרחי בשוק התחרותי של עורכי הדין.

 

הישגים וכתבים

התיקון מאפשר לך לשווק את עצמך גם על ידי פרסום הישגיך וכתביך. תוכל לפרסם על ספרים ומאמרים שכתבת, התארים שיש לך, כנסים והרצאות שהעברת בארץ ובחו"ל, או כל הישג אחר שתרצה להתפאר בו. עם זאת, יש לכך סייג – לא ניתן לפרסם על כהונה בתפקיד שיפוטי או מעין שיפוטי, או על חברות בוועדה המשמשת בתפקיד שיפוטי או מעין שיפוטי.

 

הוספת קישור לאתר אחר

ניתן להוסיף בעמוד הפייסבוק קישור לאתר אינטרנט אחר, כל עוד הוא קשור לתחום עיסוקך, וכל עוד לא מדובר באתר שמכיל אלימות, פורנוגרפיה, תוכן בלתי חוקי או אתר שמיועד לקטינים.

כלומר, תוכל להפנות מעמוד הפייסבוק לאתר האינטרנט שלך, למאמרים ופרסומים שנכתבו עליך וכיוצא באלו.

 

כתבות או מאמרים בתשלום

ניתן לפרסם כתבות או מאמרים שנכתבו עליך בתשלום, ובתנאי שייכתב מפורשות כי מדובר בכתבה ממומנת.

 

פרסום של עורכי דין אחרים

לא ניתן לפרסם בפייסבוק פרסום של עורכי דין אחרים, בצורה ישירה או עקיפה. מצד שני, למה שתרצה לעשות זאת?

 

פרסום מכתבי תודה והמלצות

ניתן לפרסם מכתבי תודה והמלצות מלקוחות קודמים, כל עוד מכתבים אלו אינם יוצרים רושם מוטעה, ומציגים את האמת בלבד.

 

טופס פנייה מקוון

תוכל לפרסם בעמוד הפייסבוק טופס פנייה מקוון שיפנה את הלקוח אליך, בתנאי שהטופס עומד בהוראות חוק הגנת הפרטיות.

 

שמירת הפרסומים

התיקון קובע שאתה מחויב לשמור רישום של הפרסומים שלך לתקופה של שלוש שנים, על מנת שתוכל לשלוח אותם אל לשכת עורכי הדין במידת הצורך.

בשורה התחתונה, נראה כי התיקון לחוק לשכת עורכי הדין חולל שינוי מתבקש ביחס של החוק אל פרסום ברשתות החברתיות ובאינטרנט, והותאם לעידן האינטרנטי של ימינו.

המגמה העיקרית שעולה בתיקון היא אפשרות חופשית יותר לעורכי דין לפרסם את עצמם – תוך השמטת המגבלות על מלל שיווקי, על פרסום שמות הלקוחות ועל התפארות בהישגים שנצברו לאורך השנים. אם עד עכשיו חששת לפתוח עמוד פייסבוק,  או שלא רצית להסתכן בעבירה על החוק – הסר דאגה מליבך! תתחיל לשווק את עצמך ברשת החברתית, וכך תוכל להגיע אל קהל רחב יותר! קחו דוגמא בתחום של עורך דין בנקים.

אפליקציה

אולי תאהבו גם את: