איך עושים מיתוג עסקי בדיגיטל

במציאות היום יומית שלנו, בה חלק ניכר והולך וגובר מן המסחר מתבצע באמצעים וירטואליים, נדמה כי עסק אשר יכול להרשות לעצמו להדיר רגליו משמתרחש בעולם הדיגיטלי.

בין אם זה באמצעות דפי אינסטגרם ופייסבוק, בהם ניתן לתקשר ישירות עם הלקוחות, או בין אם רק באמצעות פרסומות צדיות באתרי אינטרנט מובילים, כיום מרבית החשיפה והאינפורמציה מועברת אלינו באמצעות האינטרנט.

לפיכך עולה השאלה, כיצד מבצעים מיתוג עסקי דיגיטלי מוצלח?

 

הכר את אוכלוסיית היעד

כמובן, ישנן אוכלוסיות אשר צורכות את האינפורמציה הסובבת אותן באופנים שונים. מיתוג עסקי דיגיטלי לבני נוער, יראה שונה בתכלית מאשר פרסום אשר מכוון כלפי בני הגיל השלישי. לכן, מומלץ לבעל העסק או למשווק אשר יהיה, לנסות ולהתחקות אחר אורח חייהם של קהל היעד אליו הוא מבקש להגיע, ולהבין כיצד הם צורכים שירותים דיגיטליים, בכדי שיהיה אפשר להגיע אליהם בצורה מיטבית. ואם באמת תחשבו על זה לעומק, לרוב הפרסומות הרלוונטיות עבורכן, מוצאות אתכם במקומות בהם ישנו קשר מסוים בין הפרסומת לבין המקום, והרי שהדבר לא בכדי. כאשר אנחנו נמצאים במקום אשר בעל קשר ישיר או עקיף לפרסומת, עצם הנוכחות שלנו מהווה לעתים כבר חצי הסכמה לתוכן שמוצא לנו.

 

פתחו חשבון דיגיטלי אשר יאפשר לקיים קשר רציף

רבים המפרסמים כיום אשר אינם מסתפקים אך ורק בפרסומת בודדה, אלא בפתיחת חשבון אשר מייצג את העסק או המפרסם. עצם פתיחת החשבון הזו מאפשרת למפרסם אשר מעוניין לבצע מיתוג עסקי, לגשת אל קהל היעד שלו בכל רגע של חייהם. כלומר, בעודו מתבטא בנוגע לנושאים אשר אותו קהל יעד מוצא רלוונטי ומעניין, הוא יכול לגייס ולמצוא חן בעיני אלו שהוא מעוניין לשכנע, מבלי שום קשר ישיר לאג'נדה או למוצר שהוא מבקש לקדם. דוגמה טובה לכך ניתן למצוא בדוגמת טחינה אל-ארז, אשר הודיעה כי תתרום חלק מהכנסותיה לארגוני להט"ב. תולדתה של הצהרה זו היא גדילה משמעותית וחסרת תקדים של היקף המכירות שלהם והאופן בו הם נתפסים בציבור בתקופה שסמוכה להצהרה זו. זאת ועוד כי חשבון וירטואלי ברשת חברתית (תהיה אשר תהיה), מאפשר להתמודד בצורה טובה יותר עם טענות או פניות שמקיים הציבור כלפי המפרסם. באמצעות החשבון יכול המפרסם להשיב עניינית בנוגע לכל עניין אשר יופנה אליו, וכפי שראינו קודם, לעתים די בהתבטאות שאינה קשורה באופן ישיר לתוכן אותו אנחנו מבקשים לקדם – בשביל ליצור אפקט משמעותי שבדרך אחרת עלול לקחת זמן רב.

 

לסיכום

חשיבותו של מיתוג עסקי דיגיטלי הולכת וגדלה ככל שאנו כחברה מעבירים משקל נוסף מחיינו החברתיים לכיוון אמצעים וירטואליים. לכן, היות ונראה שמגמה זו אינה מאטה כלל בלשון המעטה, יוטב לכל אשר מבקש להשפיע על קהל רחב, ללמוד אודות לקוחותיו ולקחת חלק משמעותי בחיי היום יום שלהם, ויפה שעה אחת קודם.

 

איש דיגיטל

אולי תאהבו גם את:

לוח מטרה
מיתוג עסקי 360

כשמדסקסים ענייני מיתוג עסקי בימינו, חייבים גם לדבר על דברים הרבה יותר רחבים ומשמעותיים מיצירת לוגו מותאם לחברה שלכם. כיום, מיתוג עסקי 360 חייב לכלול

קרא עוד »