כיצד להפוך חנות פיסית לדיגיטלית?

יותר ויותר בעלי עסקים מקבלים בשנים האחרונות את ההחלטה להרחיב את תחומי הפעילות שלהם, ובנוסף לסניפים הפיסיים של בית העסק שהם מנהלים, הם מקימים אתר אינטרנט מודרני שמסייע להם להפוך את החנות שלהם לחנות דיגיטלית. מהלך כזה הוא בעל פוטנציאל להרחיב את הפעילות של העסק, להגדיל את ההכנסות ולחשוף את העסק לקהל לקוחות רחב הרבה יותר. עם זאת, במהלך כזה ישנם גם לא מעט סיכונים. אז מהם הדברים שחשוב לקחת בחשבון כשעושים צעד כזה? המשיכו לקרוא.

 

בידקו האם העסק שלכם מתאים לניהול ברשת האינטרנט

למי שאינו בקיא בניהול עסקים דיגיטליים הנשענים על תשתית אינטרנטית, הדבר יכול להישמע מוזר, אולם לא כל עסק מתאים להיבנות ולהיות מתופעל מעל רשת האינטרנט. ישנם עסקים שכל מהותם היא הגישה הפיסית שלהם. ניקח, לדוגמא, פיצוציה, אשר עוסקת בממכר של ממתיקים ומוצרי טבק. מובן מאליו שאין כל משמעות לניהול חנות אינטרנטית כזו, שכן רוב הלקוחות מגיעים לפיצוציה כשהם מבקשים לרכוש מוצר אחד, שמחירו לרוב לא גדול, כך שביצוע משלוחים באמצעות האינטרנט של מוצרים כאלו לא יהיה רווחי בעליל. לכן, לפני הקמת חנות דיגיטלית, ודאו ראשית שבית העסק שלכם מתאים לפעול בנישה הזאת. בתהליך של בניית חנות אינטרנטית עם EZPOINT נדאג לבדוק יחד אתכם את הכדאיות הכלכלית הזאת.

 

בידקו אילו ערוצי שיווק מתאימים ביותר לעסק שלכם

אם כבר החלטתם שבית העסק שלכם מתאים להיות מנוהל באמצעות חנות דיגיטלית, חישבו כעת כיצד תגיעו ללקוחות שלכם ולקהל היעד שמעוניין יהיה לרכוש את המוצרים או השירותים שלכם. האם השיווק יצטרך להתבצע בדחיפה או במשיכה, בערוץ המייל או באמצעות קידום ממומן ברשת החברתית, האם בפרסום בגוגל או שמא קידום אורגני? נתחו את הצרכים של המשתמשים שלכם ואת איזורי הפעילות שלהם, ונסו לגבש תוכנית שבה תקבעו מהם ערוצי השיווק המתאימים ביותר לעסק.

 

בידקו מי המתחרים שלכם

רגע לפני שאתם פותחים חנות דיגיטלית, נסו לזהות ולנתח את פעילות המתחרים העיקריים שלכם: באילו ערוצים הם פועלים, מה מאפיין את קהל הלקוחות שלהם? האם הם מוכרים מוצרים או שירותים גם ללקוחות חוזרים? מה היתרונות שמציעים המתחרים שלכם לעומתכם? האם מדובר בשירות מצוין? האם המחיר ממש זול? האם המשלוחים מהירים? האם מערך התמיכה מעולה? לאחר שתבינו מהם היתרונות והחסרונות המרכזיים של המתחרים שלכם, תוכלו לגבש תוכנית פעולה מתאימה שתסייע לכם להבליט דווקא את היתרונות שלכם ולהצליח לשווק אותם לקהל הלקוחות הפוטנציאליים.

 

בידקו את העלויות להקמת חנות דיגיטלית

פעילות און ליין היא אמנם לרוב פעילות המתאפיינת בעלויות נמוכות יותר ביחס להקמת סניפים פיסיים, אולם אם אתם כבר מנהלים עסק פיסי, ומעוניינים להשקיע משאבים בבניית חנות דיגיטלית, עליכם יהיה לצפות את ההוצאות החד פעמיות הכרוכות בהקמה מראש: בניית האתר, שילוב התכנים שלו, עיצוב האתר, מיתוג מחדש של העסק ועוד. כדאי יהיה שלא תשאירו את התכנון הכספי לסוף ותופתעו מעלויות שלא צפיתם.

איש שיווק

אולי תאהבו גם את: