4 טיפים שימושיים להשקעות נדל"ן בחו"ל

השקעות נדל"ן בחו"ל הפכו למונח שנזרק לאוויר כמעט בכל שיחה.

עם זאת, רבים אינם מעורים בחומר המקצועי, וחלק מאלו המעוניינים להיכנס לתחום, אינם יודעים באמת כיצד או מאיפה להתחיל.

לרוב מדובר במכשלה מנטלית בלבד, וכשמבינים במה מדובר, מבינים גם שנדל"ן בחו"ל הוא אופציה זמינה, נגישה ופשוטה.

במאמר שלפניכם נציג 4 טיפים שימושיים להשקעות נדל"ן בחו"ל.

 

טיפ ראשון – סקר שוק

במובן הזה, השקעות נדל"ן בחו"ל הם כמו קניות בסופר או כל קנייה אחרת שאתם מבצעים בחיי היומיום. ככל שהקנייה גדולה יותר, כך נבצע סקר שוק מעמיק יותר. כך זה נכון גם לגבי השקעות נדל"ן בחו"ל. סקר השוק נכון לכל שלב ושלב בתהליך ההשקעה, החל משלב המחקר הראשוני בו אתם בוחנים את ההיצע הקיים ומנסים להתמקד ביעד ספציפי וכלה בשלב המחקר המעמיק בו אתם בוחנים נכסים ספציפיים להשקעה. כיום, המידע נגיש וזמין באינטרנט וגם מומחים נמצאים בהישג יד וניתן להתייעץ עימם.

 

טיפ שני – איזה סוג נכס מתאים לכם?

ככל שאתם עוסקים בנדל"ן למגורים, שזהו התחום שרוב המשקיעים (לפחות הפרטיים) עוסקים בו, ישנם שני סוגי נכסים מרכזיים. הסוג הראשון הינו נדל"ן מניב, קרי נכס קיים שנבנה כבר ומניב תשואה שוטפת מדמי השכירות, ונדל"ן יזמי, קרי נכס שטרם נבנה ונמצא בשלבים השונים של התכנון ולכן מציג פוטנציאל תשואה גבוה אך ללא תשואה נוכחית. כדאי להקדיש לשאלה הזו מחשבה רבה. ייתכנו מצבים רבים, וככל שאתם צריכים תשואה שוטפת, ייתכן שנכס מניב הוא הבחירה הנכונה, אך כמובן שיש מאפיינים רבים שנכנסים לשאלה זו ומומלץ לחשוב על כך לעומק.

 

טיפ שלישי – דרך מי משקיעים?

אנשים רבים בוחרים להשקיע דרך חברת השקעות שמסייעת בכל תהליך האיתור, יצירת הקשר וההשקעה בנכס. ככל שזו הבחירה שלכם, בחנו לעומק מהי החברה, כמה היא שקופה עם קהל לקוחותיה, מה התשואות הקודמות שלה, מה הביקורות של לקוחות העבר. גם כאן, בדומה לטיפ הראשון, מדובר במעין סקר שוק, בו אתם אמנם לא סוקרים את הנכס להשקעה, אך לכל דבר ועניין אתם סוקרים את החברה שתסייע לכם בתהליך ההשקעה.

 

טיפ רביעי – התייעצו עם גורם משפטי

השקעה מעבר לים עשויה להיות מורכבת משפטית. שיטות משפט שונות קיימות בכל מדינה, וזה משפיע על אופן הפעילות שלכם. אופן הפעילות משתנה הן מבחינת מיופה כוח וה"עבודה בשלט רחוק" והן מבחינה מיסויית. לכן, מומלץ להיוועץ בעורך דין שמתעסק בתחום ומכיר את רזי המקצוע, בכדי למלא אחר הדרישות כדין ולהימנע ממצבים לא נעימים עם רשויות החוק בארץ ובמדינת ההשקעה.

 

לסיכום

המסר החשוב שעולה מכל ארבעת הטיפים המנויים לעיל הינו לבחון לעומק את הדברים לפני שנוקטים בפעולה כלשהי. השקעה הינה עסק מאתגר ומעניין, אך גם חשוב לפעול תוך הפעלת שיקול דעת, ובמידת הצורך גם להתייעץ עם גורם מקצוע.

 

נכס להשקעה

אולי תאהבו גם את:

טלפון כשר
מה הופך טלפון לכשר?

רבים מבני החברה החרדית רואים בעיסוק הטכנולוגי שלא לצרכי עבודה, פעילות הנושאת בחובה סיכון רב לפגיעה בערכים, חשיפה לתכנים הנוגדים את ההלכה היהודית וחשש להתמכרות.

קרא עוד »
מסכי מגע נקיים
איך מנקים מסכי טאצ'

כולנו משתמשים במסך טאצ' בכל יום בחיינו ולעיתים קרובות אף ביותר ממסך אחד בעל תכונה זאת. מסך זה מתאפיין בכך שאנחנו נוגעים בו כל היום,

קרא עוד »