היתרונות והחסרונות של מסחר באיביי

איביי הוא אחד האתרים הגדולים בעולם למסחר בטובין. הגודל שלו נובע חלקית מהקלות בה ניתן לסחור בו, למעשה כל אחד בלחיצת עכבר יכול להקים עסק לקנייה ומכירה של כל מוצר. החל בחפצים במחיר של חצי דולר ועד רכבים יקרים ועוד. אך לא רק יתרונות ניתן למצוא באיביי, במאמר הקרוב נבחן את היתרונות והחסרונות בשימוש באתר זה.

 

יתרונות המסחר באיביי

כאמור ישנם המון יתרונות במסחר באיביי-

הראשון, קהל לקוחות רחב. כאחת מהפלטפורמות הגדולות בעולם, איביי מאפשרת לכל אחד להגיע לכל מקום ובכל זמן. לדוגמא: מוכר ישראלי יכול למכור גם ביום כיפור לקונה בהוואי, שכן המוכר לא צריך להיות נוכח בתהליך הקנייה.

 

השני, גדילה אקספוננציאלית. אחת התוכונות הטובות ביותר באיביי היא הגדילה, שכן ככל שיותר קונים עוברים בחנות שלכם, כך החנות תעלה כתוצאת חיפוש רלוונטית. לכן, גודל החנות גדל ככל שתמכרו יותר.

 

השלישי, ניתן למכור הכל. באיביי ניתן למכור כמעט כל העולה על רוחם ברכבים, חפצי נוי, בולים, עתיקות ועוד ועוד. עובדה זו לבדה היא אחד מהגורמים החשובים ביותר לגודלה של איביי, שכן כל אחד יכול למכור מרכולתו בכל זמן, מצב ומחיר.

 

חסרונות המסחר באיביי

אולם לא רק יתרונות יש לאיביי. הרשת על כל הדברים הטובים שבה יכולה לאתגר ולהיות מסוכנת, אז הנה מספר חסרונות מסחר באיביי

הראשון, חוקי איביי. "ברומא התנהג כרומאי", באיביי ישנה חובה לעבוד לפי הכללים אותם איביי קבעה, אי עמידה בתנאים אלו יגררו הליכים שיפגעו בחנות ובהכנסה שלכם. החוקים נוגעים לפוליסות של החזרת חפצים, תמיכה ללקוחות ועוד. הדרך הטובה ביותר תהתמודדות עם מצב זה היא לקרוא את החוקים של איביי ולנהוג על פיהם.

 

השני, מיסים ומכסים. מיסים תמיד יפגעו ברווחים של המוכר, למעשה המיסים המוטלים על מכירה באיביי יכולה להעיב על יעילות המסחר באתר. אך, לא רק באיביי הבעיה הזאת קיימת, כל אתר בו ישנו מסחר בכל צורה, ייקח אחוז מהעסקאות. לעיתים אף לא ישתלם למכור מוצר מסויים כתוצאה ממחיר נמוך ובתוספת מס מכירה שיגרום למכירה להתבצע בהפסד.

 

השלישי, תחרות קשה. גודלו של איביי הוא עליה וקוץ בה. שכן, כמות הקונים דורשת כמות גדולה של חנויות. לכן, התחרות באתר קשה מאוד ולא רק בקטגוריות הגדולות והמובנות מאליהן, גם בחנויות מתמחות בציוד מיוחד ישנה תחרות קשה על כל לקוח.

 

לסיכום

כל בכל דבר בחיים, גם למסחר באיביי ישנם יתרונות וחסרונות. במידה ותרצו לסחור באתר מומלץ לשקול כל אחד ואחד מהם ולהגיע להחלטה מושכלת. שכן, אמנם התחלת מסחר באיביי כמעט לא דורשת השקעה כספית, היא עדיין דורשת זמן ותשומת לב. בנוסף, אי עמידה בתנאי השימוש יכולה לגרור עלויות נוספות ועוד. כדי להמנע באירועים אלו מומלץ לחקור כמה שיותר באתר כמו www.israsupport.co.il שם תוכלו למצוא מידע חיוני אודות איביי.

אתר מכירות

אולי תאהבו גם את: