מה ההבדלים בין שרת שיתופי לשרת פרטי ומה עדיף לאתר אינטרנט שלי

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעת בניית והקמת אתר הינו בחירת השרת. בחירה נכונה של השרת תבטיח כי ביצועי האתר יהיו על פי הדרישות שלכם, כי תשלמו לא יותר ולא פחות ממה שאתם צריכים וכי תוכלו להיות רגועים כי הכל מתנהל קשורה.

על מנת לסייע לכם בבחירת השרת במדריך הבא נסקור את ההבדלים בין שרת שיתופי לשרת פרטי ומה עדיף לאתר האינטרנט שלכם.

 

מהו שרת פרטי

שרת פרטי ובאנגלית VPS הינו שרת ייעודי שמוקצה אחת ורק ללקוח ספציפי כלומר השרת הפרטי הינו יחידה מופרדת הן פיזית והן וירטואלית עבור הצרכים האישיים שלכם.

 

מהו שרת שיתופי

שרת שיתופי הינו שרת שמעניק למספר לקוחות שירותי אחסון על גבי אותם רכיבים (זיכרון, נפח ומעבד). כלומר, בעת שימוש בשרת שיתופי מספר אתרים בו זמנית עושים שימוש באותם רכיבים.

 

ההבדלים בין שרת שיתופי לשרת פרטי

שימוש משאבים הפיזים

שרת אחסון, בין אם שיתופי או פרטי עושה שימוש בזיכרון, מעבד ושטח אחסון. ההבדל בין שני השרתים הוא אופן השימוש.

המנצח: שרת פרטי

שרת פרטי מעניק לכם תקציב נפרד וייעודי עבורכם. משמעות הדבר היא שאתם לא חולקים את השרת עם גורמים ואתרים נוספים שיכולים לקחת לכם מהשימוש במשאבים הפיזים. מדובר ביתרון משמעותי לעומת שרת שיתופי.

שרת פרטי

חווית הגלישה באתר

בסופו של דבר, אנו מעוניינים כי לגולשים ולמשתמשים באתר תהיה חווית גלישה טובה מספיק על מנת שישהו באתר, יבצעו פעולות וכמובן – יקנו מוצרים.

המנצח: שרת פרטי

בעוד שניתן למצוא שרתים שיתופים בהם מהירות הגלישה תהיה סבירה, שרת שיתופי מחלק את המשאבים בין מספר גורמים ומכאן שאתם עשויים לחוות בין היתר באיטיות, במיוחד בשעות העומס. לחווית גלישה מעולה, רצוי להשתמש בשרת פרטי.

 

אבטחת אתר

אחד הפרמטרים הנוספים עליהם אחראית חברת השרתים הינו פרמטר האבטחה. על חברת השרתים לדאוג כפי יכולתה, שהאתר שלכם ישמר מוגן ולא יהיה חשוף לפריצות ולהשתלטות.

המנצח: שרת פרטי

חברות לשרתים שיתופיים עושות מאמצים כבירים על מנת לוודא שתהיה הפרדה בין האתרים השונים אך בסופו של דבר יכולתם מוגבלת. כאשר אתר לקוח חולק רכיבים פיזים אם מספר אתרים נוספים ולא מוכרים, המשמעות היא שאתר הלקוח חשוף יותר להתקפות ולפרצות אבטחה. הסיבה לכך היא שאין אנו יודעים מה מתרחש באתרים האחרים וכי דרך אותם אתרים ניתן להגיע לאתר הלקוח.

לעומת זאת, בזכות ההפרדה בין האתרים בשרת פרטי, רמת האבטחה עולה.

 

מחיר

על שרת אחסון משלמים בדרך כלל מחיר חודשי ושנתי. למחיר גם כן יש השפעה בבחיר השרת שלנו.

המנצח: שרת שיתופי

שרת שיתופי יהיה לרוב זול יותר משרת פרטי. מדובר בפרמטר שמוביל אלפי אנשים לבחור בשרת שיתופי על גבי שרת פרטי למרות כל היתרונות שיש לשרת פרטי.

מה עדיף לאתר אינטרנט שלכם

במידה ואתם מעוניינים בבניית אתר איכותי ומקצועי, כדוגמת בניית אתר וורדפרס, מומלץ לבחור בשרת פרטי ולא שרת שיתופי.

אולי תאהבו גם את:

שורת חיפוש
בניית אתרים לעסקים קטנים

כבעלי עסקים תמיד טוב לחשוב כיצד להגיע לקהלים חדשים, לפתוח ערוצי שיווק נוספים וכמובן להגדיל את ההכנסות. היום כבר מובן לכולם שללא נוכחות חזקה באינטרנט

קרא עוד »