האם אינסטגרם מסתירה עוקבים? איזו השפעה תהיה על המשתמשים?

אינסטגרם היא ללא ספק מן הפופולריות שברשתות החברתיות. עם אפשרות להעלות תמונות מסוגננות וסרטונים מצחיקים היא צברה לעצמה קהל משתמשים אדוק שנהנה מהשירותים שיש לאפליקציה הזאת להציע. יחד עם זאת בשנים האחרונות רשתות חברתיות מסוימות סופגות ביקורת על האופן שבו הן משפיעות לנו על החיים וכתגובה לביקורת זאת ובהתבסס על הפופולריות הרבה שצברה, אינסטגרם החלה להתנסות ולשנות אספקטים מסוימים באפליקציה. מהי אותה ביקורת המופנית כלפי אינסטגרם, כיצד היא מתמודדת איתה ואיך כל זה משפיע עלינו? כל התשובות בכתבה הבאה.

 

מהי אותה ביקורת המופנית כפי אינסטגרם

מרבית הביקורת שמופנית כלפי אינסטגרם דומה במהותה לביקורת שמופנית לכלל הרשתות החברתיות. ביקורת זאת מתבססת על המחשבה שהתחרותיות שברדיפה אחרי לייקים ועוקבים מעודדת השוואה תמידית ועלולה לגרום לרגשות קשים בקרב המשתמשים. לפי הביקורת שימוש באינסטגרם עלול לעורר תחושות חרדה, עצב, פגיעה בדימוי העצמי או אפילו לדיכאון במקרים קיצוניים יותר. המתנגדים לביקורת הזאת גורסים כי תחרותיות היא חלק אינטגרלי במרבית האספקטים בחיינו אך מבקרי הרשתות החברתיות דבקים בעמדתם ומנצלים כל פלטפורמה כדי להשמיע את טענותיהם.

 

מה אינסטגרם עושה כתגובה לאותה ביקורת

למרות הכוח הרב שיש לאינסטגרם הביקורת שספגה לא נפלה על אוזניים ערלות. בין אם מתוך רצון להקדים תרופה למכה או אולי מתוך תחושת אחריות אינסטגרם החליטה להיות קשובה לביקורת והחלה לערוך שינויים במטרה להטיב עם קהל עוקבייה.  כך למשל בניסיון להילחם בחשבונות מזויפים ובוטים אינסטגרם מוחקת עוקבים. העוקבים שאינסטגרם בוחרת למחוק בדרך כלל הם אותם עוקבים שלא הראו פעילות זמן רב, לא עשו לייקים, לא הגיבו ולא עקבו אחרי משתמשים אחרים. בנוסף, במדינות מסוימות אינסטגרם עורכת ניסוים ומסתירה את הלייקים שהמשתמשים שלה נותנים או מקבלים. ניסוי זה היה מוגבל תחילה רק לקנדה אך עד מהרה התפשט למדינות רבות נוספות ביניהן איטליה, אירלנד, אוסטריה, ברזיל, יפן וניו זילנד.

 

איזו השפעה יש לשינויים אלה על המשתמשים

כיוון שהשינויים שאינסטגרם עשתה הם עדיין ברובם בגדר שינויים נקודתיים מוקדם לקבוע מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח על המשתמשים. בנקודה זאת מומלץ למשתמשים להמשיך לפעול בדרכים המקובלות כדי לבסס את החשבון שלהם וליצור בסיס חזק ונרחב של עוקבים. הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת בדרך כלל מתבססות על העלאת תוכן איכותי בתדירות גבוהה ככל הניתן וקנייה של עוקבים ולייקים על מנת לשפר את הנראות של הפרופיל וליצור רושם חיובי יותר על עוקבים פוטנציאלים חדשים.

בין אם השינויים שאינסטגרם מתנסה בהם יהפכו לקבועים או שהם אפיזודה חולפת שתפחת לאחר שהביקורת תפנה את חציה למטרה אחרת זה לא הזמן להזניח את חשבון האינסטגרם שלכם. בכך שתתמידו ותשקיעו בחשבון שלכם על ידי יצירת תכנים איכותיים והעלאת כמות העוקבים אם המדיניות של אינסטגרם לא תשתנה למעשה הרווחתם זמן יקר ובמידה והיא כן תשתנה ההתקדמות שכן תשיגו לא תלך לאיבוד.

 

עוקבים

אולי תאהבו גם את:

פלוס
קניית עוקבים באינסטגרם

קניית עוקבים באינסטגרם היא הזדמנות בעבור בעלי עסקים כמו גם אנשים פרטיים להגדיל את החשיפה וכתוצאה מכך לקבל פרופיל בעל נוכחות משמעותית. קניית עוקבים באינסטגרם

קרא עוד »